jonas en rosita de eerste dagen

4 februari 2017 - Puerto Montt, Chili

Bijna het schip gemist. Een computer storing op Schiphol liet 40 vluchten vervallen en een aantal waren verlaat. Goed de vertrek tijden gecheckt en die bleven staan op 20.55 uur, toen we op Schiphol aankwamen was dat nog steeds het geval. We vertrokken inderdaad op tijd en hadden een uitstekende vlucht. Met behulp van de inmiddels in de familie welbekende Zuid Afrikaanse slaappilletjes zijn we goed de nacht doorgekomen. Na een lange vlucht van bijna 14 uur en onze langste tot nu toe, zijn we aangekomen in Buenos Aires.

Even de benen strekken, mail checken en weer aan boord met een nieuwe bemanning voor de laatste 2,5 uur naar Santiago de Chile. Taxi stond keurig op ons te wachten en reed ons naar de haven van Valparaiso waar de Seabourn Quest op ons lag te wachten. Na een snelle incheck procedure stond de lunch klaar en hebben we de eerste eerste maaltijd aan boord gegeten. Daarna door naar onze hut waar de koffers inmiddels stonden en uitgepakt konden worden, dus ons verblijf voor de komende zes weken ingericht. We weten bijna zeker dat we dezelfde hut hebben als twee en half jaar geleden naar Sint Petersburg, wat een toeval!

Geen last van het tijdsverschil van 4 uur vroeger dan in NL. Eind van de middag de eerste welkomstborrel aan dek gehad en aansluitend hebben we twee lezingen bijgewoond die ging over de drie eerste plaatsen waar het schip aanlegt en de andere lezing was een voorstellingen ronde van de 20 bemanningsleden die zich voorstelden en hun specialisme uitlegden van hun werkgebied. Heel professioneel en van alle markten thuis. Een walvis deskundige, een ijskap specialist, mensen die maanden op de pool hadden gebivakkeerd, steen deskundigen etc.

Wordt vervolgd

1. Chaja:
    4 februari 2017
    Lieve vrienden, dat "klinkt" allemaal erg goed. Zijn erg benieuwd naar de volgende reisverhalen. Geniet met volle teugen ! van oms beiden voor jullie 2
  2. Ton en Petra:
    4 februari 2017
    Wat een spannend en veelbelovend begin.
  3. Peter en Nan:
    5 februari 2017
    Goed begin van deze mooie reis. We kunnen niet wachten op het vervolg.
    Veel plezier.
  4. Debbie en Ruud:
    12 februari 2017
    Boeiende verhalen. Geniet van deze bijzondere en onvergetelijke reis!