Montevideo en Buenos Aires

23 februari 2017 - Concepción del Uruguay, Argentinië

Allereerst namens mijn Vrouw en Mij (!) onze welgemeende Dankbetuiging voor de enthousiasmerende reacties van onze volgers op ons blog. Moedigt aan om af en toe de laptop te pakken en de zaak 'bij te werken'

Gisteren ochtend met een Seabourn Excursie de Highlights van Montevideo gedaan. Ben je snel doorheen! Ze vinden dat hun strand kan concurreren met Copacabana. Dat wordt of daar een enorme teleurstelling of ze zeggen maar wat. Zie de foto van de walrus in string. Weliswaar genomen vanuit een rijdende bus en dus wat onscherp, maar we kunnen jullie verzekeren dat dat beter is voor jullie maag.

Dus snel via een kort ritje over de snelweg naar Bouza Winery, een relatief nieuwe maar inmiddels wel bekende Winery in Uruguay. Die was heel leuk. Aparte druivenrassen uit Catalonië voor wit en ook aparte rode rassen zoals Temparillo, die uittekent smaakte. We zijn in ZA verwend. De oogst was net begonnen en altijd leuk om een werkende Winery te zien en vooral te ruiken. Bovendien was er een automuseum bij met veel oude Fords maar ook wel met wat gedateerde Europeanen, aangevuld met de nodige motorfietsen. Ruikt ook lekker, maar snel terug naar de wijnproeverij en lunch.

Als voorgerecht een heerlijke kaasfondue en ook heel lekkere rookworst met knoflook. Schijnen beiden zeer lokaal bekend te zijn. Gevolgd door meer dan voortreffelijk op houtskool gegrild lam. Echt heerlijk. Ondertussen life tango muziek en een zeer goed tango paar, die echt tussen de tafeltjes door dansten. We zaten naast de voormalige Speaker van het House in Washington, een Republikein met Trump sympathieën. Bijzonder te zien hoe verdeelt Amerika is, want aan de andere kant naast ons zaten mensen te fluisteren hoe ze zich voor Trump schamen. De ene helft van de gasten vindt het enorm interessant om met hem gezien te worden en de andere (grootste!!) helft keurt hem geen blik waardig. Svp niet schrijven dat er geen grootste helft is. Een dichtertlijke vrijheid moet toch af ten toe kunnen.    Daarna even tussen de druivenstokken over het landgoed geslenterd, maar snel naar de airco bus. Heet!

Aan boord eerst een borrel met de kapitein voor de blijvers. Van de ruim 400 passagiers blijven er ca 80 voor het vervolg van de tocht. Sommigen zelfs tot Fort Lauderdale. Daarna door voor een Tango Orkest, een Tango Zangeres (ook die bestaan) en twee Tango paren voor een meer dan verdienstelijk optreden. Ze werden aansluitend van boord gejast, want we moesten direct vertrekken de Ria Plato (de breedste rivier ter wereld met ongeveer 200 km) over naar BA.

Beetje rare 'afscheidsavond', zeker omdat ook een groot deel van de bemanning wordt vervangen. Vanmorgen overal koffers, grote schoonmaak en veel bedrijvigheid. Aan het ontbijt heerlijk rustig omdat de nieuwe gasten pas in de loop van de middag aan boord komen.

Hier dus twee dagen en geen excursie geboekt. Er is een hop on hop off bus en dat vinden we wel zo prettig op ons eigen tempo. Eerst langs het busstation en twee treinstations en dan ben je in het centrum. Ca. 30 minuten lopen, maar dat valt niet mee in deze hitte en bij deze luchtvochtigheid. Niet echt ons klimaat. Kaartjes gekocht en beneden in de bus in de airco gaan zitten. Eerst de zuidelijke wijk verkend. Viel erg tegen. Rommelig, vies en op een enkele plek na niet echt gezellig.

Gelukkig viel de Centrum Lijn wel in de smaak. Gaat door de betere wijken en langs groene parken. Hebben een wijkje gespot met leuke winkeltjes en restaurants, dat we morgen gaan verkennen. Later vermoedelijk nog naar La Ricoletta, het beroemde kerkhof waar ook Evita Peron begraven ligt. Als we nog tijd over hebben het noordelijk deel van BA met de derde buslijn verkennen. Maar of het zover komt??

Nu even in de hut, dan wat eten en om 21.30 worden we met een shuttle opgehaald voor de Tango Show in het Faena Hotel. Schijnt een spektakel te zijn.

1. Tamara:
    23 februari 2017
    War leuk on alles te lezen! Sorry dat ik nu oas reageer maar lees alles en vind het heel leuk on te lezen. Wat een mooie bijzondere dingen maken jullie mee echt een fantastische ervaring..
    Geniet van de tango show en zelf ook voetjes van de vloer :)
    Ik praat morgen de kindjes bij
    Slaap lekker
    Liefs Tamara
  2. Chaja:
    24 februari 2017
    Ik denk dat jullie na deze reis aan vakantie toe zijn ! Hier gisteren middag en avond vreselijk weer geweest storm/regen maar nu schijnt de ☀️. Goede vaart verder en tot jullie volgende blog. Donald en Chaja