Floating Market Bangkok

14 december 2014 - Hong Kong Int Airport, China

Nog even bij het zwembad in Bangkok om het laatste echte blog te schrijven voor we aan de thuis reis beginnen. Net ontbeten op onze 'private' floor en omdat we deze upgrade hebben, mogen we ook laat uitchecken zodat we na het zwemmen en zonnen nog even lekker kunnen douchen. Daarna in town wat lunchen en om 4 uur naar de luchthaven. Taxi is gereserveerd, dus nu nog even genieten van het heerlijke weer.

Gisteren volgens plan naar de floating market geweest met een taxi. Ongeveer anderhalf uur rijden met afwisselend druk verkeer. Ook op zaterdag. Daar aangekomen direct in zo'n karakteristieke Long Tale  boot met zo'n lange schroef gegaan voor een 2 uur durende vaartocht. We wisten dat de markt nog alleen voor toeristen was, maar wilden het toch graag zien. Zo karakteristiek voor Bangkok! Inderdaad ook daar weer veel en nog meer Chinezen en heel veel bootjes, op sommige plekken volledig verstopte kanalen. Motoren aan en uit en kijken of je verder komt. Links en rechts kraampjes en vrouwtjes in bootjes die eten, drinken en kermis rotzooi verkopen. Als je er een beetje doorheen kijkt, zie je nog wel hoe het vroeger echt gefunctioneerd heeft. Moet je wel even je best voor doen, want nu is Giethoorn er niet toeristisch bij. Natuurlijk voor jullie allen, als trouwe lezers, een souvenir gekocht. Bij meerdere kopen krijg je flinke kortingen en het plastic bootje met poppetjes erin is heel kleurrijk en staat vast goed op jullie schouw. Wel neerzetten natuurlijk. Twee maal uit het bootje, 1x voor een lokale markt met nog meer rotzooi en 1 keer bij de tempel, maar die hebben we beter gezien. Dus 2 uur was ruim voldoende voor onze indruk.  Daarna terug naar ons hotel en op de stoep buiten bij een lokaal stalletje een simpele lunch. Daarna met de hotelboot en de gemeente bootbus richting centrum Bangkok. Gewandeld door de immense Chinese wijk, die als specialiteit het slopen van motorblokken lijkt te hebben. De schroeven en moeren worden verzameld, schoongemaakt en weer verkocht. De rest is oud ijzer denken we. Niet echt milieu vriendelijk en verre van gezond werk. Daarna terug voor wat rust op de kamer en natuurlijk naar de bubbels met heerlijke Oosterse hapjes, alweer in ons privé restaurant. De hoofdmaaltijd buiten het hotel genuttigd in het visrestaurant waar we de eerste avond met Fab waren. De zeebaars in korstdeeg van zout wilden we nog wel een keer proberen.

We hebben een fantastische reis gehad en enorm genoten. Wat een ervaringen en wat hebben we veel gezien en meegemaakt. Om nooit te vergeten. Gelukkig hebben we de foto's nog en natuurlijk dit blog.

Tot snel in Nederland.

1. Chaja:
    14 december 2014
    Alvast heel hartelijk dank voor de souvenir alleen hebben wij geen schouw - wat nu ?!
    Goede reis happy landings en we bellen snel !
    Liefs van ons beiden voor jullie twee
  2. JoJan en ina:
    14 december 2014
    Een hele goede terugreis voor jullie.
    Heel leuk om de blogs te lezen.
    Tot gauw,