Bali , Seminyak en Bangkok

12 december 2014 - Bangkok, Thailand

Nog even terug naar de laatste dag Seminyak, ondanks dat we er al bijna een dag Bangkok op hebben zitten.

De laatste dag in Seminyak hebben we het rustig aan gedaan, lekker langs het strand gewandeld een massage genomen en s,avonds verrukkelijk gegeten bij Gado Gado, een Nederlandse chef kok die al zes jaar in Gado Gado kookt op een voortreffelijke wijze! Een waardig afscheid van Bali! Gistermorgen zijn we om 9.00uur opgehaald door Wayan ( de gids ) die ons naar de luchthaven heeft gebracht, we wilden nog even met hem praten en nagenieten van de mooie dagen die we met hem hebben doorgebracht. De vlucht vertrok om iets voor twaalf dus we waren ruimschoots bijtijds, maar je weet het niet met het verkeer op Bali! Na vier uur vliegen landden we in Bangkok en het verschil in temperatuur was meteen merkbaar. Ook 32 graden maar geen vocht, dus lekkerder. Op de luchthaven gaat het er rommelig aan toe en uiteindelijk sta je in lange wachtrijen te wachten tot je het land in mag. Vervolgens hebben we aan moeten sluiten bij een rij wachtende voor een taxi en al met al waren we pas tegen vijven in het hotel. Maar.......dan heb je ook wat! Wat een luxe hier, we zitten op de 15de etage en kijken uit op de Chao Phraya rivier die door Bangkok stoomt.

Waarom weten we niet ,maar we werden verwelkomt en kregen een upgrade met allerlei luxe dingen erbij, ontbijt buffet op de etage en high tea en happy hour en dat allemaal alleen voor de 15de etage. Jonard ontdekte net dat het nog luxer had gekund, boven ons zijn nog de Royal Suites!!! Gisteravond zijn Fabian met Poo en Pieter hier naartoe gekomen en we hebben met ons vijven wat gelopen en gegeten. Fabian heeft met zorg de gerechten uitgezocht en Jonard heeft met zorg afgerekend, goede verdeling. We hadden rauwe garnalen als voorgerecht die wij nog nooit gegeten hadden, maar het is Fabians favoriete gerecht, inderdaad heel lekker. Prachtige grote gestoomde zeebaars en hele pittige soep met grote garnalen, een schaal met gestoomde kreeft en 1 met gegrilde kreeft, uiteraard rijst en allerlei bijgerechten. Het was super lekker. Moe en voldaan zijn we ons bed ingegaan en hebben geslapen als een blok.

Vanmorgen met de boot van het hotel de rivier opgegaan naar de plek waar we op een andere boot moesten stappen die ons afzette bij het Royal Palace en de Liggende Boeddha. We hadden er rond elven met Fabian afgesproken en gezegd we zien wel of en waar we elkaar treffen, het is nl erg druk en wachten is zinloos. Uiteindelijk hebben we elkaar ontmoet en even bijgepraat. Wat een ongelooflijk paleis en wat een pracht en praal, zo mooi van kleur en subtiel, en dan die tempels en de Boeddha,s en als klap op de vuurpeil de " liggende Boeddha" wat groot en mooi in balans. We zijn er echt van onder de indruk, alles wat  we vandaag bezocht en gezien hebben behoort tot de hoogtepunten van de reis. Tussen de middag in 1 van de honderden markttentjes gegeten en straks de stad in. Morgen ochtend gaan we om negen uur de taxi in naar de drijvende markt, dus dat wordt weer een super dag. Fabian en Pieter vertrekken morgen dus die hebben we al uitgezwaaid. Ik hoop dat de foto,s een afspiegeling zijn van al het moois dat we hebben gezien.

1. Tarek:
    12 december 2014
    hahaha ja die Fabian begrijpt wel hoe het werkt...

geniet er nog heel even van..