Laatste dag Zuider Eiland Nieuw Zeeland

11 november 2014 - Akaroa, Nieuw-Zeeland

Aangezien Christchurch zo verwoest is door de aardbeving van zo,n vier jaar geleden en de hele stad een grote bouwput is, nodigt het niet echt uit om uitgebreid te bezichtigen. Daarom hebben we van de gelegenheid gebruik gemaakt de omgeving te verkennen en met name het schiereiland net ten zuiden van Christchurch te bezoeken. Ons hoofddoel was het dorpje Akaroa, vanwege de idyllische ligging en de van oorsprong Franse grondslag, dat bleek achteraf een hele goede beslissing. Een prachtige rit over een serieuze bergpas bracht ons ernaar toe. Voor de natuurliefhebbers zal ik met name daar een aantal mooie plaatjes van bijvoegen. Het dorpje Akaroa, ons meest zuidelijke plaatsje dat we bezocht hebben in Nieuw Zeeland was heel schattig. Pittoresk en het meeste in het Frans weergegeven. Straatnamen en restaurantjes, bistro,s etc. Zelfs de jongedame die ons drankje serveerde en vroeg waar we vandaan kwamen, sprak me aan met Engels dat erg Frans klonk en we hebben dus even in het Frans met elkaar verder gepraat. Ter plekke even de kaart naar Delano en Rilana geschreven ( foto ) en weer rond gelopen en gereden en de foto,s geschoten. Gisteravond op tijd naar bed gegaan want we moesten om half vier s, nachts opstaan om vervolgens om zes uur naar Sydney te vliegen.