Zwemmen met dolfijnen en op weg naar Christchurch

9 november 2014 - Christchurch, Nieuw-Zeeland

Wat een dag!! Fantastisch weer, geen wind en lekker warm. Echt een dag om met dolfijnen te zwemmen!! Vanmorgen rond negen uur met de bus naar de boot gegaan en meteen richting een grote groep dolfijnen gevaren. Deze dolfijnen leven in volledige vrijheid, mogen niet gevoerd of aangeraakt worden en het hangt er erg vanaf of ze zin hebben in contact of niet, alhoewel ze van nature heel erg nieuwsgierig zijn en graag in de omgeving van een boot zwemmen want dat is een soort massage voor ze. We zijn zo,n vijf  keer het water ingeweest om echt letterlijk tussen de dolfijnen te zwemmen, onbeschrijflijk zo mooi ze zijn en vriendelijk en speels. Een heel ballet voeren ze op en zijn zo wendbaar als elastiek! Het was echt een super ervaring en zo anders dan dat we ooit eerder gedaan hebben in Eilat. Daar waren ze in een afgezet gebied en je kon merken dat ze elke dag tussen de duikers zwommen. Hier moest je er echt achter aan varen of net voor ze uit en dan snel het water in en ze langs zien trekken. Wow, dit was weer zo,n ervaring die je niet vergeet. Inmiddels zijn we na een anderhalf uur rijden in Christchurch aankomen , een stad die in 2011 een grote aardbeving heeft gehad en dat merk en zie je om je heen. Er is veel verwoest en afgebroken en er staat veel in de steigers, de hele stad is een soort bouwput, maar wel interessant om te zien en te ervaren wat zo,n aardbeving betekent voor een stad. Zo een restaurant opzoeken en bijtijds naar bed en kijken wat morgen brengt, onze laatste dag in Nieuw Zeeland.

1. Peter en Nan:
    9 november 2014
    Klinkt geweldig, prachtige foto's ook!
    Goede reis weer verder.
  2. Debbie en Ruud: