Auckland Nieuw Zeeland

30 oktober 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Gisteren nog een groot gedeelte van de dag met de Hop On Hop Off de stad doorgegaan en uitgestapt bij de laatste dingen die we nog wilden zien. Grappig dat we alle twee vonden dat Hong Kong nog wat kan leren van Shanghai! Vroeger zal Hongkong het voorbeeld voor Shanghai geweest zijn, maar nu is Shanghai niet alleen qua gebouwen en infrastructuur moderner, maar ook veel efficiënter en klantvriendelijker in hotels, restaurants en transport. Opvallend was dat onze gids in Shanghai dat heel bescheiden ons al vertelde. We hebben niets gemerkt van de Occupy beweging behalve dan wat ingekorte routes en extra drukte dat samen viel met overal wegwerkzaamheden. Hongkong stond muurvast!!!

Inmiddels vanmiddag aangekomen in Auckland na een vlucht van elf en half uur. Petje af voor Cathay Pacific, wat een goede luchtvaart maatschappij is dat. De economy comfort, die goedkoper is dan die van de KLM biedt heel veel extra,s. Het begint al met het inchecken dat voorrang krijgt en enorm fijne stoelen met voetenbankje, glaasje bubbels erbij en prima eten.

Het hotel hier in Auckland, dat we vooraf geboekt hebben, ligt in het centrum en op tien minuten lopen van de haven. Onze eerste indruk is niet om over naar huis te schrijven, gewone winkelstraten, geen echt mooie gebouwen, kortom een grote provincie stad. Grote steden hebben we genoeg gezien dus nu op naar de natuur! We hebben op de luchthaven de auto, een Toyota Raf4 opgehaald en onze Garmin die we thuis (gratis en voor niks) geladen hebben met de kaart van Nieuw Zeeland en Australie doet het!!!! Lang leven het internet! Morgen dus met de auto op pad het noordelijke gedeelte boven Auckland bekijken, schijnt erg mooi te zijn met eilandjes, veel zee inhammen etc. Wordt dus vervolgd!

1. Debbie en Ruud:
    30 oktober 2014
    Weer een nieuwe wereld, een heel andere dan China en Hong Kong, wat maken jullie een prachtige reis! Veel plezier!
  2. Michael:
    30 oktober 2014
    Ongelovelijk wat een tempo jullie hanteren.... Ik kan het bijna niet bijbenen met lezen en dacht nog wel dat ik een snelle jongen was. Wel erg leuk om allemaal te lezen!! Enjoy!!
  3. Fabian:
    Haha idd michael