Northland , Nieuw Zeeland

31 oktober 2014 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Wat een prachtige dag was dit! Na uitgeslapen te hebben en het tijdverschil en de uren vliegen achter ons te hebben gelaten zijn we vandaag op weg gegaan naar Northland. Een prachtig gebied zo,n 200 km ten noorden van Auckland . Onze Zuid Afrikaanse lady van de Garmin heeft ons er feilloos naar toegebracht. In heel Nieuw Zeeland wonen maar 4,3 miljoen inwoners waarvan er 1,2 miljoen in Auckland wonen en de rest verdeeld over het hele Noorder en Zuider eiland dat bij elkaar zo groot is als Engeland! Dus wat een ruimte!!! Je ziet onderweg dan ook een prachtig landschap met een enorme variëteit aan planten en bomen en alles is even groen. Het is extra aantrekkelijk door de vele glooiingen, heuvels, rivieren en meren en de schitterende kustlijn. De heenweg zijn we langs de Grote Oceaan gereden en terug via de west kust en de Tasman zee. Overal zie je in de enorme uitgestrekte groene vlaktes schapen, lammeren en koeien. Kortom een mooie rit met als afsluiting van de dag een heel leuk restaurant hier in Auckland met heelijk eten en een hele leuke bediening. Het is vandaag Halloween en erg druk in de restaurants maar ze regelden dat we er nog bij konden. Morgen ochtend vertrekken we richting Whakatane 300 km zuidelijker om daarvandaan de volgende dag met de boot naar White Island te gaan, maar meer daarover later!!

1. Chaja:
    31 oktober 2014
    Wat super wat jullie allemaal zien en meemaken ! De reisverhalen zijn heel leuk om te lezen !
    Bij en met ons gelukkig alles goed. Vandaag schitterend weer strak blauwe hemel en zon. Gaan zo met Maxim en Bianca lunchen ! Liefs en tot snel
  2. Tom S:
    31 oktober 2014
    Lieve Jonas en Rosita, prachtig wat jullie allemaal meemaken. Door jullie verhaaltjes kan ik ook een heel klein beetje meereizen, leuk! Jullie nieuwe namen klinken wel lekker. Denk dat ik deze ook ga aanhouden voor de toekomst. Goede reis nog! Liefs Tom