Hong Kong

29 oktober 2014 - Hong Kong Island, China

We zitten op de achtentwintigste verdieping op Hong Kong Island met uitzicht op de haven! Wow , wat is dat mooi!!

Alweer anderhalve dag in Hong Kong doorgebracht en dat gaan we vandaag ook weer doen tot een uur of vier, want daarna moeten we naar de luchthaven om naar Auckland , Nieuw Zeeland te vertrekken. Een vlucht van bijna twaalf uur dus dat wordt pilletje en slapen !

Hong Kong Island is zo anders dan het vaste land van China! Modern met alleen maar hoog bouw, enorme winkel galerijen met de duurste merken waarvan er dan meteen een heleboel winkels zijn. We hebben dat gelaten voor wat het is en zoveel mogelijk ons georiënteerd op al het andere. De eerste dag zijn we s,middags meteen met de boot naar de overkant  gegaan en hebben gelopen, gelopen en gelopen. Door ale nauwe straatjes en steegjes, markjes etc. het is het oudere gedeelte met oude flatgebouwen en veel kleine winkeltjes die gerund worden door alle nationaliteiten. Het doet vriendelijk maar rommelig en armoedig aan. De tegenstelling met waar wij zitten, is groot. Hier aan deze kant is het motto: Groot, modern, duur, chique. Gisteren de Big Bus genomen, een hop on hop off systeem en een mooie dag gehad met leuke kleine plaatsjes aan zee en markjes en het trammetje genomen naar Victoria Peak . Bovenaan heb je een fantastisch uitzicht over het eiland en kijk je over de wolkenkrabbers heen! De temperatuur is rond de 28 graden dus heerlijk! Ook nog met een Sampan (bootje) gevaren tussen de vissers en de mensen die op het water leven. Vandaag gaan we weer de Big Bus nemen en uitstappen bij de de dingen die we nog willen zien .

1. Debbie:
    29 oktober 2014
    Leuk om te lezen. Fijn dat jullie zo genieten.
  2. Chaja:
    29 oktober 2014
    Wat een geweldige reis maken jullie !
    Goede reis naar Nieuw Zeeland en tot het volgende verhaal.
    Liefs