Blue Mountains

15 november 2014 - Hunter Valley, Australië

Gistermorgen bijtijds opgestaan en de auto opgehaald in Sydney, dit keer een Mitsubishi Outlander in een keurige zilvergrijze kleur. Vervolgens met de auto de koffers opgehaald in het hotel en op pad gegaan naar de Blue Mountains. Overigens was het Serviced Apartments in Sydney een groot succes, mooi groot appartement , heel modern en met alles erop en eraan. Wasmachine en droger, volledig ingerichte keuken etc. Ik had er zo kunnen wonen en dan ook nog in het centrum van Sydney! Een fantastisch leuke stad! Op weg dus naar de Blue Mountains, een anderhalf uur rijden ten noord westen van Sydney. Wat een rit, zo mooi en dat net buiten het drukke gebied van en rondom zo,n enorme. Eigenlijk zijn de Blue Mountains niet eens zulke hoge bergen, maar meer een hoog heuvelgebied, met een prachtige natuur, schitterende kleuren en heel afwisselend. We hebben bij aankomst eerst ingecheckt in een heel oud hotel, wij vonden het meer een B&B!! Niets voor ons, maar er zijn mensen die dit het einde vinden! Perzische tapijten, een bed met houten hoofdeind, open haard in de kamer, badkamer in originele kleuren en warm en koude kranen, dus geen mengkraan, lekker makkelijk!!! Enfin, weer eens wat anders! Groot voordeel was wel weer dat we op 500 meter van het centrum zaten van het dorpje Leura, wat een heel gezellig dorp is en we er heerlijk hebben geluncht en gisteravond buiten op terras hebben gegeten. dat kon ook want er was een voor deze regio uitzonderlijke  hittegolf, het was overdag maar liefst 42 graden! We zijn meteen de omgeving gaan verkennen maar besloten om de wandeling uit te stellen tot vandaag ivm de hitte. Voor vandaag waren er lagere temperaturen voorspeld wat ook klopte. Vervolgens weer bijtijds gaan slapen en vanmorgen om half tien al van start gegaan met de wandeling door de Blue Mountains. Wat een belevenis, ongelooflijk zo mooi! Eerst de afdaling gemaakt met de trappen ( de Giant Steps) Er kwam geen eind aan, met knikkende knieën hebben we de laatste treden genomen, maar mensen wat ontzettend mooi!!! Het tropisch regenwoud door lopen en de vogels onder je zien vliegen, de blauwe gloed van de bergen, het geluid van de watervallen, een dag die je nooit meer vergeet! (het zijn er ondertussen heel wat!) Daarna met een trein naar boven gereden die met een helling van 52 graden naar beneden en boven raast, een soort  van kabelbaan met glazen bodem die over het regenwoud glijdt, waardoor je de bomen ver onder je ziet die dan net op boerenkool lijken! Uiteindelijk na heel veel wandelen en klimmen en dalen zijn we in de auto gestapt op weg naar ons volgende doel: Hunter valley, HET wijngebied van Australië. Een rit van bijna vier uur door bergpassen, prachtige vergezichten, kangoeroes langs de wegen en zeer afwisselende natuur zijn we om half acht aangekomen in Scone, een klein plaatje ten noorden van Hunter Valley en hebben net een uitstekende maaltijd gegeten. Morgen naar het wijngebied ! Wordt vervolgd!

1. Tarek:
    15 november 2014
    Ik voel me ineens heel armoedig met mijn badkraan..
    ;-)