Cape Tribulation

30 november 2014 - Cairns, Australië

Gisteren de tocht naar Cape Tribulation gemaakt met de auto. Deze kaap ligt ca. 100 km ten noorden van Cairns en wordt beschreven als een van de mooiste routes ter wereld. Wellicht is dat wat sterk aangezet, maar mooi en afwisselend was het beslist. De wuivende suikerriet plantages, de bananen bomen, de lange zandstranden, de groene oceaan en de regenwouden maken het een prachtig geheel. Onze eerste stop was in Palm Cove, een schattig dorpje met zowaar een echte "vakantie" boulevard inclusief restaurantjes en leuke winkeltjes en dat direct aan het prachtige strand. We hebben over de pier gewandeld, de sport vissers aanschouwd en wat rondgelopen. Een echte vakantie badplaats. Alleen jammer dat je aan deze gehele kust in dit seizoen alleen in zee kunt zwemmen als er stinger netten zijn vanwege de vele stekende kwallen. De volgende stop was Port Douglas, dat het meest mondaine badplaatsje is. Een lange winkelstraat met mooie winkels en dito galerietjes. Luxe hotels en appartementen vaak direct aan zee. Hier zag je direct beter publiek..Lekker rondgeslenterd en wat gedronken om ons klaar te maken voor de rit naar Mossman, de suikerriet stad van dit gebied. Overal in dit soort steden zie je een rokende pijp van de lokale suikerfabriek en wagons met toevoer. Deze plaatsjes zijn vaak heel rommelig en een stop niet waard dus door naar Cape Tribulation. Een kronkelende weg die snel stopt bij een pontje over een rivier. Je mag niet uitstappen, want ze zijn bang voor krokodillen. De weg vervolgt zich door het regenwoud dat tot aan de zee doorloopt. Werkelijk prachtig en een paar maal gestopt om plaatjes te schieten. Ook natuurlijk bij de lokale ijsfabriek gestopt, die zijn eigen fruit verbouwd en daar in een een shack ijs van maakt. Echt heerlijk. Zie de foto's. Hele aparte smaken, die wij niet kennen. Je komt zintuigen te kort om alles in je op te nemen. Dezelfde weg terug, want het kan niet anders maar dat was geen straf. Terug naar het appartement en ' thuis ' gegeten. Heerlijk voor de afwisseling.