Even helemaal niets

22 november 2014 - Hervey Bay, Australië

Eergisteren even helemaal niets gedaan! Lekker voor het eerst een boek gelezen, wandeling gemaakt ,s' avonds goede film gezien en verder wat in de schaduw bij het zwembad voor ons uit zitten staren. Gisteren de auto ingestapt en naar Bundaberg gereden dat ondanks de 90km toch nog anderhalf uur in beslag nam. We wisten dat we als we terug komen van Lady Elliot er ook doorheen zouden rijden, maar dan hebben we geen tijd om te stoppen.

In Bundaberg staat de oudste rum fabriek van Australië en het is de moeite waard om een bezichtiging te doen. Wij weten nu hoe Rum gemaakt wordt en als jullie geïnteresseerd zijn kijk je maar lekker op hun website, want wij zijn na de proeverij de details kwijt!! Wel kan ik jullie melden dat de Molasse (1 van de 3 ingrediënten) heel erg lekker ruikt en smaakt. Een beetje stroop en drop achtig. We hebben alles en dan ook alles moeten achterlaten in een locker, zelfs de met de hand opgedraaide horloges mochten niet mee vanwege brandgevaar. De fabriek is al twee keer volledig platgebrand geweest. Wat wil je ook met een alcohol percentage van 76%!

Het was gisteren heel erg warm dus we hebben verder niet door het plaatsje gelopen maar met de auto erdoor heen gereden. Onderweg weer de vele suikerriet plantages, bananen, sinaasappel bomen etc. gezien. Bij Hervey,s Bay aangekomen hebben we de boodschappen gedaan voor gisteravond en vanavond. Heerlijke garnalen met sla gegeten en vanavond zalm. Morgen zit het er hier weer op en dan zijn we voorlopig weer in restaurants te vinden, maar deze afgelopen dagen hebben we zelf voor het eten gezorgd, wat een welkome afwisseling was.

Morgenochtend melden wij ons rond tien uur op het kleine luchthaventje hier in Hervey,s Bay om naar Lady Elliot Island te vliegen. De vlucht duurt drie kwartier en brengt ons naar duikers Paradise, er staan vijf duiken gepland en wat wandelingen met gids (een bioloog) door de natuur, dus onze verwachtingen zijn hooggespannen. De laptop gaat niet mee dus jullie zijn een paar dagen van onze schrijverij af. Ik neem aan dat er internet verbinding is dus we zullen de kinderen via een app op de hoogte houden van ons bestaan. 26 november komen we in de middag aan en pakken dan onze achtergelaten bagage op en rijden meteen door via de Pacific Highway richting Cairns, een kleine 1400 kilometer ten noorden van Hervey,s Bay. Een behoorlijke tocht dus, waar we drie dagen voor uitgetrokken hebben, in Cairns hebben we het hotel al lang geleden geboekt, onderweg zien we wel wat we tegenkomen en wanneer we het rijden zat zijn. Lang leve het internet en booking.com! Tot over enkele dagen!!

1. Chaja:
    22 november 2014
    Ik wil ook een app hoe het met jullie gaat ?!
    Lieve twee wat een SUPER reis maken jullie. Geniet liefs uit herfstachtig Amstelveen