Havelock, Zuider Eland Nieuw Zeeland

7 november 2014 - Havelock, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen om half zes opgestaan en ons op tijd gemeld bij de Balie van de Ferry die de oversteek via De Straat van Cook maakt naar het Zuider Eiland. Het leek ons wat stil en dat klopte want men zei ons dat de boot een ruim uur vertraagd was en dat er mailtjes gestuurd waren. Achteraf bleek dat we inderdaad een mailtje hadden ontvangen op het moment dat we de auto ingestapt zijn, net daarvoor had Jonard nog zijn mail ingekeken!! Niemand van jullie die daar aan twijfelt, toch??!!
Ruim een uur te laat zijn we aan de oversteek begonnen met slecht weer. De zee ging goed tekeer en menigeen zat met zakjes voor geval dat!! Het was te koud om naar het dek te gaan, dat helpt immers tegen misselijkheid, dus er zat niets anders op  dan geduldig het lot te ondergaan! En, hoera... Ik had het even lastig, maar dat was het dan ook. We hebben wat ontbeten en verder naar buiten gestaard en sneeuw op de bergen zien liggen! Na een kleine vier uur kwamen we aan op het Zuider Eiland bij de plaats Pickton en zijn we de nieuwe auto op gaan halen, de andere moesten we in Wellington achter laten! Jonard kwam aangereden met een gloed nieuwe Toyota Highlander met alles erop en eraan, wat een bakbeest zo groot! Echt spiksplinter nieuw, niets op de teller, leuk hoor! We zijn meteen aan de scenic route begonnen naar Havelock want dat stadje staat bekend om zijn mosselen en we vreesden dat we al erg laat zouden zijn. Wat een prachtige rit, het ene uitzicht nog mooier dan het andere, de bergpas over en dan de zee onder je zien met al die fjorden. We kwamen inderdaad te laat aan voor de lunch. Om half drie waren ze al gesloten en gingen pas voor diner weer open. Wat doet een mens dan? Inderdaad.... Het ernaast gelegen hotelletje nemen en wachten tot ze open gaan voor diner! Net mosselen gegeten, hele grote, wel drie keer zo groot als onze Jumbo,s, apart maar niet verfijnd van smaak.
Morgen naar het wijngebied, we hebben wat adressen die we in elk geval willen bezoeken en we hebben zojuist een hotel geboekt voor morgen in Kaikoura, dus  dat is alvast geregeld! Jullie lezen morgen wat we ervan vonden.

1. Peter en Nan:
    7 november 2014
    Mooie verhalen, maar kan ik ook een verzoek indienen voor wat meer foto's van al die prachtige natuur?
  2. Sorita:
    7 november 2014
    Nan, gaan we regelen! De komende dagen meer foto, s van de natuur! We hebben op dit moment nl goed internet dus dat gaat vast lukken.
  3. Peter en Nan:
    Leuk!!