vervolg Beijing

20 oktober 2014 - Beijing, China

Sorita is gisteren nog vergeten te vertellen over onze onvergetelijke kennismaking met de Chinese geneeskunde! Onze gids bracht ons naar een adres waar we een lezing zouden krijgen over de natuurgeneeskunde. Bovendien konden we - natuurlijk tegen betaling - onze voeten laten masseren. Voor dat laatste hebben we bedankt, maar we waren natuurlijk geïnteresseerd in hun door de eeuwen opgebouwde kennis. De lezing duurde maar liefst 5 hele minuten en ging over de Ginseng wortel. Belangrijk is te weten, dat hij zeer langzaam groeit!?! Daarna kwamen de professoren, die door aan onze pols te voelen en naar onze tong te kijken een diagnose zouden stellen. Zij kunnen dat namelijk doordat ze een jarenlange studie daarvoor hebben gedaan.!! Onze beider gezondheid is redelijk, maar kan veel beter! Bij Sorita constateerden ze rug en nekklachten voortkomend uit artritis. Dit natuurlijk na eerst naar haar leeftijd te hebben gevraagd. Bij mij kunnen de werking van mijn lever en nieren veel beter, waardoor mijn prostaat ontlast wordt. Hij constateerde dat ik vast veel moest plassen. Nadat ik hem had medegedeeld een hele dag zonder te kunnen, constateerde de professor dat geneeskrachtige kruiden toch zouden helpen. Ik heb maar niet meer gevraagd voor wat? Overigens ook deze diagnose werd gedaan na naar mijn leeftijd te hebben gevraagd.

De man moet wel helderziend zijn geweest of inderdaad een gave van zijn voorouders eigen te hebben gemaakt na jarenlange studie. Jojan, wat heb jij al die jaren eigenlijk gedaan? Of gemist? Wij waren inmiddels knap ongerust geworden, maar dat duurde gelukkig niet lang want hij schreef voor ons beiden een recept. Ieder 2 medicijnen en 4 x precies 700 yan ( 100 euro per middel) dus voor slechts 400 euro was de schade hersteld. Direct afrekenen want dan kon hun apotheek aan de slag. Hij begreep niet, dat we ' er even over wilden denken'. Ik gaf nog beleefd aan, dat 1 x slikken toch niet zou helpen. Geen probleem want via internet waren we verzekerd van een levenslange levering. Ik dus naar het volgende bezwaar: te duur de rest van mijn (dan zeker) lange leven. Geen probleem: 3 maanden gebruik was voldoende. Op mijn vraag, begreep ik dat ik dan wel 3 x de voorgeschreven hoeveelheid moest bestellen. Ik dus weer: te duur. Gelukkig zou 1 maand gebruiken vermoedelijk ook al veel verbeteren. Toch maar niet gedaan. Wel een hand bij binnenkomst, maar voor zoveel ' ongeloof'  geen hand meer bij vertrek.

Onze verhalen over unieke Jade fabrieken, traditionele thee ceremonies en echte parelkwekerijen, die overigens tussen de prima echte bezienswaardigheden zijn gefrommeld, vertellen we wel bij thuiskomst in geuren (thee) en kleuren (parels)

Nu terug naar Rosita voor het verslag van gisteravond en vandaag.

1. Tarek:
    Hahahaha....schitterend...
    Gezondheid is dus toch te koop?
  2. Jojan en ina:
    Beste Jonas, lieve Rosita,
    Wat voor kleur hadden die pillen? De kleur is namelijk ook erg belangrijk voor met name een diepgaande (paars) en langdurige (zwart) werking. Misschien zijn ze via Alibaba goedkoper, maar ik zou ze hoe dan ook bestellen! Wat zijn nou 400 Euri op het bedrag van een wereldreis?
    Iets anders: ik heb zojuist jullie schoffel even gedesintegreerd mbv WD40 (het kreng zat muurvast) en nu jullie schepnetje aan de steel geprikt tbv hekkelwerkzaamheden thv de haven aan de Poeldyk te Elahuizen.
    So long!
    JoJan
  3. Donald:
    20 oktober 2014
    Erg kinderachtig van jullie om die arme zielige mensen daar niet een klein zakcentje te gunnen.