Volcanic Valley en op weg naar Napier

3 november 2014 - Napier, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen weggereden van Rotarua richting het vulkanisch gebied. Voor de eerste keer was het behoorlijk aan het regenen en realiseerden we ons wat een mazzel we hebben gehad dat we gisteren naar White Island konden gaan. We wisten dat we een risico namen daarmee, want bij het reserveren meldden ze ons al dat het vaak niet door kon gaan vanwege wind of mist. We zaten amper in de auto of het regenen hield op en de zon brak door! Waar hebben we het aan verdiend? De rit was prachtig! Onderweg zie je elke 10 minuten een ander landschap voorbij trekken, heel veel kleuren groen en geel ( bloeiende brem ) maken het heuvelachtige landschap met al zijn meren en riviertjes heel sprookjesachtig. Na anderhalf uur kwamen we aan in The Vulcanic Valley en hebben daar gelopen door een landschap dat ik niet beschrijven kan. Je moet het zien, ruiken, de warmte voelen om te ervaren hoe mooi en wonderlijk het is! Het is een heel actief vulkanisch gedeelte met enorme diepe en grote kraters, werkende kokende waterpartijen, geisers en plateaus van vulkanisch gesteente. Het zijn met name de kleuren die niet te beschrijven zijn, zo kan je ze niet samenstellen op een verfpalet. Amber, Jade groen en vele tinten geel vormen de hoofdmoot. Dit was weer zo,n gebeurtenis die je nooit meer vergeet! Toen we onze tocht vervolgde langs het mooie landschap kwamen we nog veel geisers tegen die in het landschap hun warmte eruit gooien. Na een lekkere lunch hebben we het laatste stukje gereden naar Napier waar we inmiddels in een motel zitten waar we twee nachten blijven. Zojuist vis gegeten in een soort viswinkel waar je tevens kan zitten om je vis te eten. Super vers en heel eenvoudig na het diner van gisteren een mooi gemiddelde en morgen trekken we hier het wijngebied in en hebben we al een super gelegenheid voor morgen avond gereserveerd! Je kan maar beter geen risico nemen. Ik hoop dat de foto,s een beetje de schoonheid kunnen weergeven van vandaag!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Jojan en ina:
    3 november 2014
    Ja hoor, de foto' s geven een mooie indruk.
    We genieten van jullie verslagen.